F*n för förkylning!

Jag blir galen!! Galen på denna j*a förkylning! Måndag och tisdag var ok, då mådde jag ganska bra. Igår började jag känna av lite halsont igen men tänkte att det går väl över. Sen på kvällen började snoret rinna, men även det hoppades jag att det bara berodde på kylan. Sen ringde de från jobbet och frågade om jag kunde jobba idag, såklart kunde jag det! Men så i natt när jag lade mig så rann det konstant ur näsan på mig. Helt täppt och rinnig på samma gång. Det var så pass att jag fick blöta fläckar på lakanet och kunde inte sova. Halv 3 i natt fick jag nog och tog en stooor tuss papper och stoppade i näsan. Jag tror jag somnade om vid 4 tiden för paniken spred sig i kroppen på mig och jag insåg att jag inte kommer kunna jobba när det är såhär. Kändes lite dumt när de är så få och har så mycket att göra, men jag tycker att min hälsa är viktigare!

Jag var galet trött när jag vaknade i morse och sov en stund på dagen medan Tindra oxå sov. Det var skönt men inte tillräckligt.... Frågade om jag verkligen skulle komma till mamma och Bosse idag och äta ifall de inte ville bli mer smittade, om de blivit bättre. Men jag fick komma ändå. Var väl lite skönt att få komma ut och få mat lagad, men nu är jag så sjukt slut...

Jag försöker få Tindra att sluta med vällingen, hon är ändå snart 3 år, och det går väl sådär kan jag väl säga. Får hon yoghurt innan hon lägger sig så blir det inget gnäll men det tar sån tid för henne att äta. Hon har väl ärvt det från mig... Så inte förrän NU sover hon! Ska väl tillägga att vi kom ganska sent hem från mamma oxå. Skulle duscha men det får väl vänta till i morgon...

Jag ska ta mig lite meducin innan jag lägger mig, kanske en kopp té om jag orkar. Är trött på att ha ont i halsen nu. Två månader snart med kanske max 5-6 dagar utan halsont! Ska ringa läkaren i morgon och se vad de säger. "Virus" antagligen, men man måste ju för f*n kunna svälja utan att få tårar i ögonen. NÅT måste ju finnas att göra! Jag mår illa oxå till och från, men idag har jag kunnat äta normalt, ganska mycket faktiskt.

Nej... Medicinering och sen sova!

Puss och kram... Typ....

Kommentarer
Postat av: Bosse

http://www.scientificamerican.com/article.cfm?id=cigarettes-smoking-bacteria-infection-pathogen

2010-10-01 @ 08:24:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0