Det går bra nu!

My hard work is giving results! Jag ringde och mailade alla förskolor i Norrtälje innerstad i måndags och i tisdags morse ringde de från Palettens förskola och frågade om jag kuna hoppa in och vikariera! ;) Yeay! Jobbade 9-13 och ville INTE gå hem! Men var ju tvungen såklart... Sen fick jag jobba igår 07.30-15.30 och jag trodde att det skulle bli en låååång dag. men det enda som var tråkigt var att vi var 4 "fröknar" och "bara" 10 barn.. Fröknarna tyckte att det var lugnt och skönt och jag tyckte det var tråkigt att inte ha fler att leka med! hehe!
Ett barn kom på morgonen igår och sa till sin pappa:
Pojke: "Titta Therese är här!!"
pappa: "Men sa du inte hon skulle komma kl ett?"
Jag: "Nej jag är här nu! *Smile* Kom och ät frukost med oss xxxx!"

Redan efter första dagen blir man omtalad! Känns kul! ;) Samma pojke var alldeles orolig att jag inte skulle se något när min lugg hängde för ögonen och gick hela tiden och drog den åt sidan åt mig! haha! ♥ Och igår hade jag kramkalas med en annan pojke som hela tiden kom och lade sitt huvud på min axel när jag satt ned och ville kramas! Söta ungar! Och tjejerna igår (De var bara 3 tjejer igår) och jag satt och pysslade ett tag. Resulterade i 2 armband, 3 ringar, en vårteckning och en dinosaurie teckning!

Och när jag skulle gå hem fick jag en stor kram av alla barnen som kvar kvar och de frågade när jag skulle komma tillbaka.... Tror ni att jag ville gå hem då eller? NEJ!! Sötungar! Jag hoppas verkligen de ringer in mig många gånger till!

I morgon ska jag på arbetsintervju i Finsta på en förskola! Är det mer än vikariat så är det ju toppen om jag får den tjänsten! Om de öppnar tidigt så löser vi ju det genom att vi sover hos mamma de dagarna jag ev måste öppna! Jag ska göra en sjuhelvetes intervju så jag får jobbet! Deltid eller heltid spelar ingen roll! Tindra får helt enkelt gå långa dagar på dagis, trots att JAG tycker att det är skitjobbigt.. Men det är lika skitjobbigt att inte ha pengar....

Ska jobba för Tio100 den 12:e oxå, kvällsintro och den 17 ska jag jobba min första dag alldeles själv! Det är tydligen mest kvällspersonal de behöver så varför sa hon då att det inte var några problem om jag ville jobba dag? Aja, jag är glad bara jag får jobba! MAMMAAAA!!! BARNVAKT? Lördag 12:e? ;)

Och har ni märkt en sak? Våren är på ingång! Jag ser gräs utanför mitt fönster! Nu är det 3,7+ här på min termometer. Fast det skulle ju komma snöblandat regn nu i 2 dagar och bli runt 0+- i helgen. Men det gör inget! För vet ni vad?
Jag kommer sitta inne under en filt och kolla på melodifestivalen delfinal 1, dricka vin och mysa! ;)

Det enda negativa (Ja man MÅSTE få ha LITE negativism i bloggen mamma!!) är att min mage dummat sig i ett par veckor nu! Jag trodde att den var på väg att bli bättre men den lurades bara... Jag är typ förstoppad och inte ens 2 dl katrinplommon om dagen har funkat. Ja jag har iof bara provat i 2 dagar nu för de tog slut.. hehe. Men vad ska man göra? Klunka i sig lite olja så man får fart på magen? Fibrer funkar inte heller... Dricka mer kanske? För det är jag dålig på. Jag har inte varit hungrig på över en vecka och äter bara för att jag måste eller för att det är gott. Sen ser jag ut att vara gravid i 3:e månaden!!! Som att allt bara byggs på och fylls på och inget kommer ut! haha! Inte ens träna och allt sånt funkar... "Motion, vätska och fibrer" säger alla internetsidor.. Men det funkar ju inte! Ska man gå till läkaren då?
Jag har Lactulos som man kunde ta men jag tror den är gammal.... Jag får kolla. Annars är den ju rexeptfri! ;)
På tal om apoteket, igår ville Tindra gå och låna böcker! Men jag köpte en fantastisk nässpray istället! Sjukt obehagligt med nässpray, men det hjälper ju så why not lixom?

Och på tal om träning! Igår hittade jag en super bra träningsvideo på Youtube med magträning! Jisses vilket pass det blev! Det var 20 min långt och efter 15 min var jag DÖD! haha! Orkade inte med alla konstiga, akrobatiska övningar i den farten! Men det var roligt och det KÄNDES i magen! Men ingen träningsvärk än! Jag är ganska bra på att stretcha! Faktiskt!! Bara lite dålig på att dricka vatten, så jag fick kramp i båda låren igår när jag skulle resa mig från golvet och låg och vred mig i smärta! haha! Ikväll hoppas jag att hitta något för armar och rygg!

Igår blev det mage + rumpa/ben.
Idag blir det armar och rygg.

Jag ska nog göra upp ett schema för vad jag ska göra så jag får lite organisation (tycker fortfarande att det är ett felaktigt ord! haha!) i träningen och inte bara planlöst träna... FOKUS!!
Jag har varit rökfri i 9 dagar nu oxå! (Eg 10 men jag feströkte lite på lördag kvällen... *Dumma*) och jag slarvar fortfarande lite med maten... Eller det som inte är mat, tex chokladkakor, marabou, cheeseballs osv... Men men... haha!

STILL HAPPII!!!!

Mata ne~

Kommentarer
Postat av: Elli

Måste bara tipsa om en jätte bra grej för tröga magar! LINFRÖOLJA! Finns på hälsokostbutiker.. Fungerar jättebra. Jag har testat katrinplommon, movikol och lactulos, men ingenting fungerar.



Hur gick det med jobb-intervjun? Min äldsta dotter har gått på det dagiset tror jag :)

2011-02-07 @ 12:34:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0