Funniest thing....

Morrn... Hemsk natt.. Svårt att sova, för kallt, för varmt, obekvämt osv... När jag äntligen somnade så hann jag knappt komma in i drömmen innan Tindra kom smygandes. Efter att hon hade legat och petat på mig i en timma bad jag henne (under protester från henne) gå och lägga sig i sin säng igen. Sen hade jag svårt att somna om igen och när jag somnade så var det bara för en stund innan jag vaknade flera gånger och trodde att jag hade försovit mig.....

Jag måste bara berätta om en underlig sak som jag var med om här om dagen. Jag låg i sängen och kunde inte sova, som vanligt. Jag har ju sängen i Tindras rum nu så jag låg och tittade upp i taket på de självlysande stjärnorna och funderade. Sen sa jag: "Jag önskar att en stjärna kunde falla så att min önskan kan slå in..." Straxt efter somnade jag.
Nästa morgon så vaknade jag, pigg, glad och med en stjärna bredvid mig som FALLIT FRÅN TAKET!! Hur lustigt är inte det då? Betyder det att min önskan slår in? (Det var en mycket ynklig önskan, inget stort..) Hur som, slump eller inte så var det mycket lustigt!
Vad önskningen var kommer bli hemligt tom det att önskningen ev slår in. Gör den inte det så får ni aldrig vet! ;)

Nu ska jag jaga på Tindra lite mer så hon får i sig sin frukost!! Vi måste typ gå snart till Dagis! Första dagen på nya jobbet idag, eller iaf introduktion tror jag! Jag är mest glad för att Tindra få gå på dagis! Ska sätta mig och ringa runt lite sen oxå och så ska jag söka fler jobb... Jag blir sur när man inte ens får ett "Nej tyvärr" eller ens ett "NEJ!"... Känns som att man väntar och väntar och så händer inget, men vet ju aldrig. Ibland tar det ju tid innan man får svar och ibland går det jätte snabbt! Av kanske 80 arbeten jag har sökt de här 2 månaderna så har jag fått svar från ETT!! Eller två om man räknar med Tio100.... DÅÅÅÅLIGT!!

Nej, sätta fart nu kanske... Tindra sitter och tar små mini tuggor av mackan så nu får hon vara utan... Dags att gå!!

Matane~

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0