Städning går en på nerverna ibland!

Nog för att jag är lat... Men min kära dotter är tamigfan värre!! Nu har jag städat hela lägenheten medan hon går efter och stökar ner igen och jag vart irriterad till max tillslut, tog en svart sopsäck (jag har alltså bett henne städa i två dagar!) slängde ner ALLA leksaker som låg på golvet och hon blev HYSTERISK för att jag tänkte "slänga" leksakerna och DÅ minsann skulle hon städa!! Nu sitter jag och övervakar hennes städning, som är mer lek än städning så jag måste påminna henne och hon kommer fortfarande med bortförklaringar som:

- Mamma jag ramladeeee!! Uuuääähh!! *Kastar sig på golvet*
- Jag är kissnödig!
- Jag har ont i magen!
- Jag har ont i foten!
- Mamma kolla vad katten gör......
- Nu är det mörkt ute...
- Leksakerna vill inte att jag ska städa!
- Hur ser latmaskar ut?

Och nu plockar hon pärlor, en efter en... Undrar om hon vill bli klar så hon slipper höra mig tjata och får leka istället...

*pjuh* Nu är jag helt svettig och vill bara ta ett låååångt bad, sen sätta mig och kolla på anime och drama hela natten.... *Gråter* men det går ju inte nej...

Ps: Skaffa aldrig barn! Haha! De är underbara 90% av tiden, men de 10% de inte är det så går de en verkligen djupt in på nerverna! haha! Nej då... ;) Eller jo de gör det, men låt inte bli att skaffa barn för det! För som sagt, 90% av tiden är de underbara!

Hon hällde ut påsen med leksaker på golvet i hallen och nu har jag sagt att hon får behålla dom om hon plockar upp alla. Men nu borrar någon av grannarna så nu är det "läskigt" att gå ut i hallen.. Jag får sitta som en arbetsledare och påminna henne att städa upp annars kastas allt! Det bli en leksak i taget och en hel del leka mellan....  Men antalet minskar.
Som belöning ska hon få pepparkaka sen! :)

Och jag hoppas att hon förstår nu, efter femhundraelfte gången, att plockar man fram något så tar man bort det när man lekt klart, så blir det inte så mycket att städa. Men jag tror inte att hon förstår det.. Have faith säger dom.. Men min dotter verkar tyvärr ha ärvt mina hjärnceller! haha!

Matane~ ♥


Kommentarer
Postat av: Ida *Meya o Tex mamma*

hahahaha! underbara barn men jag skulle vilja säga att de är de 10% av tiden ist mohahaha :D

2011-01-06 @ 21:06:11
URL: http://idelia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0