Åååhhh!!!!

ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅHHHHHHHHHHHHHH!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Vad jag hatar den här hålan!!! VARFÖR VARFÖ VARFÖR ska allt vara så krångligt i den här förbannade äckliga hålan!! Varför kan man inte få ett normalt jobb, med normala tider och normal lön så man kan ta ett körkort och sedan kanske kunna ta de andra, knäppa men roliga jobben!? Varför är den här hålan så överbefolkad men ändå lyckas alla gå i konkurs?
Jag vill flytta! NU! NU! NU! NU!!!!

Nyss var jag världens lyckligaste, men nu vill jag bara gråta. jag vill inte lämna iväg mina katter till någon, jag vill inte flytta från min lägenhet, även om det är hem till mamma och bara för tillfället. Jo jag vill från lägenheten, men ni förstår vad jag menar, men vill ha sitt eget, sitt privatliv, sina egna saker osv.... Visst jag får jobba, jag får övningsköra.... Men kommer jag få jobba så mkt att jag har råd att betala en tom lägenhet och ett körkort på så kort tid? om inte så är allt i onödan!

Jag vill bara ha ett jobb! Inte långt ute i trollskogen dit inga bussar går, inte med skit dåligt betalt och tungt arbete och INGET JÄVLA VIKARIAT!!!! Hur svårt ska det vara? Jag är en utmärkt anställd. jag har erfarenhet från många olika ställen, jag har andra bra förmågor.... Så varför är det så svårt?

Det borde finnas en sida på AMS där de som SÖKER ARBETE kan lägga in annonser om sig själva för arbetsgivare att se! För ett mail eller brav försvinner så lätt i mängden och glöms bort.
HUR SVÅRT SKA DET VARA!?!?! GAAAH!!! Ge mig ett jobb! Jag nöjer mig med 100.. Ja t,o.m 90 kr timmen om det är så, bara jag slipper åka 10000 mil för jobbet och ha Tindra på dagis i 12 timmar varje dag!! Det är det enda jag vill... Sen är jag nöjd. Jag skiter i om jag måsta tvätta gubbsnoppar, torka bajs, städa toaletter eller krypa i avlopp! GE MIG ETT JÄVLA JOBB, gärna i närheten och med bra tider!
Eller: ge mig en lägenhet i någon större stad där chansen att hitta ett jobb är större än 2%....

Nu behöver jag en cigg... Eller ett glas vin... Det enda jag har just nu är vin.. Så det får väl kanske bli det då.... Fast det orkar jag inte...
Ja jag har förresten slutat röka nu ju, 3:e dagen och jag kreverar inte, men JUST NU skulle jag behöva EN ENDA!

Jag har sökt lite mer jobb nu, miss i nassen sådär! Jag hittade två jobb i Norrtälje som jag ska RINGA till i morgon! Rusta och Hyreshuset! Och så ska jag ringa runt till ALLA förskolor i Norrtälje. Nu jäklar!!
Ju mer förbannad jag blir desto mer GO får jag! Tydligen... haha!

Nu håller jag på att kissa på mig. Ska snart sova med, men kommer bara ligga och tänka... Men blev lite gladare nu iaf!

Mata ne~

Kommentarer
Postat av: gaaah!

Jag begriper inte hur du orkar vara så negativ hela tiden!!! Jag (och fler med mej vet jag) har ju slutat läsa din blogg bara för att du alltid ser allting i grått och man blir bara ledsen när man läser den. Nu tänkte jag att det ju ÄNTLIGEN har hänt någonting POSITIVT för dej så nu måste det vara roligt att läsa, men icke!! Värre än någonsin!

Sjäjvklart är det inte roligt att "flytta hem" igen men det är för att komma igång till någonting bättre. Vi tycker inte heller att det är jippi nu när vi äntligen blir av med den andre men det är en chans för dej!! Hur kan du säga att allt är förgäves om inte allt blir exakt som du vill?? Att få ett jobb är ALDRIG förgäves. Och du får väl se till att du fixar det här!! Det är ju återigen BARA du som kan ordna ditt eget liv. Förlåt att jag skriver det här, men jag orkar inte alltid hålla ditt huvud över vattenytan, du måste lära dej att göra det själv någongång.Tänk positivt, allt blir så mycke roligare så, snälla! puss, älskar dej

2011-01-28 @ 08:42:21
Postat av: Bosse

Att söka jobb är som att sälja en vara. Man måste vara påstridig. Ringa upp och visa sig intresserad. Demostation - Bearbetning - Demostarion - Avslut. Man måste se till att man syns. Man ska defenetift inte skriva negativa inlägg på sin blogg. Även arbetsgivare har tillgång till internet.



Ett körkort böver inte kosta många kronor. Att övningsköra med oss är gratis, men du verkar inte så intresserad..



Även om det finns fler jobb att välja på på en del andra ställen så gäller samma regler där. Jag vet att du skulle göra ett jättebra jobb om du fick chansen. Det gäller bara att få andra att förstå det. It's up to you.

2011-01-29 @ 10:30:46
Postat av: Johanna

Alltså... vikariat är inte ALLTID dåligt... Se på din bror, han var vikarie i TVÅ ÅR! Nu äntligen är han fast anställd. Bring är inget drömjobb, men man tjänar pengar. Det är ju så det är, man får ta en del skitjobb i början och jobba sig upp. Med tanke på att jag inte har gymnasiebetyg så är det PRECIS vad jag måste göra. Men det är ok, för just nu är jag nöjd om någon vill ha mig överhuvudtaget XD



Det suger verkligen när allt är svårt, men som sagt, livet är ju vad man gör det till?



Och som Bosse sa... arbetsgivare kollar faktiskt upp folk ibland o__O



Jag hoppas det går bra för dig och att du får ett jobb, men nu spelar det väl ingen roll vad det är? Bara det ÄR ett jobb du tjänar pengar på?



2011-01-29 @ 17:20:59
URL: http://cyborgdolly.blogg.se/
Postat av: Elli

När man väl börjar tänka negativt, är det svårt att ändra på det.

I ditt inlägg kan ser jag direkt två positiva saker. Du har slutat röka! Och du fortsätter söka jobb! JÄTTE BRA!

Det här med jobb... Finns det inget dagis eller äldreboende du kan vara timvikarie på? På ett äldreboende kan du ju säga att du bara kan jobba dagtid, ifall du är helt beroende av dagis, samt de dagar pappan har eran dotter (om hon bor hos honom).

Jag vet att det är skit jobbigt att pussla ihop allt som ensamstående. Det är kämpigt! Men man är inte ensam. Du verkar ha en fin familj som ställer upp för dig. Jag tror att det till slut kommer bli lättare, tack vare ditt kämpande och dina närstående!

2011-01-30 @ 19:40:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0