Yeay me! ^_^

Har ni tänkt på en sak? När ni åker bil, buss eller sitter i stilla skitt på en häst. Ja någonstans där någon annan har kontrollen och inte du, så slappnar man av så mycket mer och ser så mycket mer än vad man annars gör i sitt liv. Så är det iaf för mig! Det jag gillar att titta på mest just nu när det är vinter är alla avtryck, spår... Från människor, djur och fordon. jag gillar att se hur de har rört sig, mönsterna de bildar och man kan fantisera ihop en liten historia om ett längre spår. "En räv, den har fångat ett byte och man ser släp spåren och vart den fångade bytet. En hemsk fight, blodig men snabb. Räven vann. Bytet kunde ha varit en liten kanin eller en större råtta." Det låter kanske inte så happy happy, men att kunna fantisera sig bort i kontroll av någon annan. Det är härligt! Därför gillar jag att åka buss. Speciellt om jag åker själv och/eller får lyssna på musik och kolla ut genom rutan! På sommaren kan man se undanskymda djur i skogen om man kollar riktigt noga.
Jag tror att många glömmer bort ibland att slappna av och låta någon annan ta kontrollen. Folk har kontrollbehov, tänker för mycket och är alldeles för stressade idag. För stressade för att se allt det underbara som finns utanför bussen full med stressade människor... Vår vackra natur!

Jag längtar så till våren kommer. Såg en massa videung som börjat knoppa redan när jag var ute och red. Började sjunga "Sov du lilla videung" och blev deprimerad för att det fortfarande var vinter! haha! Inis var pigg idag så jag hann inte njuta så mycket av spåren i snön, men jag såg rävspår, rådjur, hund, häst, mus/liten råtta, hare och jag tror att ett av spåren var från en ekorre! Ett roligt spår var :::::::O    O:::::: En liten gnagare, sork eller något, som sprungit på snön, hoppat ner i ett hål eller grävt hålet och kommit upp igen i ett annat hål en bit längre fram! Sånt kan få mig att börja fantisera. Varför kröp den ner? Kom det ett rovdjur? Lekte den? hihi!

Jag älskar naturen! Och ska jag bo i storstaden så vill jag gärna ha nära till natur. Annars kommer jag nog gå under.... -__-

Nu längtar jag som f*n till sommaren och Uppcon! Min hemliga cosplay är avslöjad lite granna pga att jag trodde att en kompis skulle ha samma! Men som tur var skulle hon det INTE! Men däremot från samma serie! xD Så det blev awesome ändå!!
Jag längtar till lördag oxå men är lite orolig oxå... Måste hitta något bra att göra i Norrtälje en hel dag utan att dö av tristess! Haha! Vart är alla museer och andra roliga saker? Det finns ju bara caféer och pizzerior i de här staden! haha! TIPS MOTTAGES!! Och tips på en god middag! Äta ute vet jag inte om jag har råd med tyvärr... T__T *Gråter* Så jag måste laga något riktigt smarrigt! Italienskt kanske? ;) Eller japanskt! TIPS TIPS TIPS!!

I morgon ska jag vara effektiv som attans! Jag ska ringa jobb, söka jobb, ringa sökta jobb, ringa alla förskolor i kommunen (typ!) och skicka mail till så många företag jag kan! jag ska höra med mamma och Bosse oxå när de kan övningsköra med mig. En måste ju vara hemma med Tindra och det får inte bli för sent! kanske kan planera in 1 eller 2 daga i veckan då man kör och sen sover kvar eller nåt....om det skulle bli sent! De kommer ju hem från jobbet runt halv 7 på kvällen och sen måste man ju äta middag oxå!

Nej nu ska jag gå och sova och se slutet på Chicken Little (fast på svenska). I morgon ska jag träna igen, har inte gjort det sedan i torsdags! Är det förresten nyttigt att träna varje dag? Jag menar, jag kör ju väldigt lätt träning ändå eftersom jag aldrig tränat förut! haha! och 6:e dagen rökfri idag! ^_^ YEAY ME!

Mata ne!

Kommentarer
Postat av: Bosse

Me like! :)

2011-01-31 @ 20:08:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0