Pray for Japan!

I MISS MY MUM!!! And Bosse ofc! Nu får de ta å komma hem tycker jag.... Nu har de haft nog med roligt! ;) Nej då, de förtjänar allt roligt de kan få och jag hoppas att de har/haft det underbart i Lanzarote!

Idag har jag en lite dålig dag. Inte glad alls idag, men det är väl kanske inte så konstigt.... Igår efter att vi handlat så ville jag verkligen inte gå hem, jag ville inte veta... Så vi gick till Ronny istället där Patrik var och kollade på melodifestivalen. Från och med igår kallar jag mig själv TYSK! Jupp, jag är inte svensk längre.. Det är pinsamt att vara svensk, så jag är tysk nu!

Funderade faktiskt ett tag på att bli amerikan, efter att jag fick veta om president Obamas insatser i Japan. Men eftersom jag faktiskt ÄR tysk så fick det vara så. Och tyskarna (och fransmän?) är faktiskt i Japan nu med och hjälper till! That's awesome! Har fått höra att även Sverige skickat folk!? Får hoppas det! :)

[En Japansk hjälte ♥ Klickbar]

Idag ska jag städa, för här hemma ser det ut ungefär som att tsunamin i Japan drog igenom här hemma oxå... Tindras leksaker hamnar i en stor soppåse idag och kommer ligga i förrådet tills ungen lär sig städa för jag har tokledsnat på alla leksaker och att krypa runt på alla 4 på golvet och plocka upp allt.....

Sen ska jag sätta mig och tjura över mina förbannade blandade känslor och dumma misstänksamhet och misstro.... Varför kan jag inte bara lita på folk? Damn those who taught me not to trust people!


Denna borde vunnit btw!! Inte fjortispoppen som vann... Jag gillar låten iaf!

Åh jag måste berätta om min dröm jag hade i natt! Jag drömde att vi var ute och åkte skidor, och vi hade hört att det fanns mycket vilja djur, så jag och mamma skulle undersöka en backe först innan vi skulle åka i den. Vi började klättra uppför backen och plötsligt kastar sig mamma ner på marken och en älg kommer och hoppar ut från en klippa och landar olyckligt på naken och bryter den och dör. Den ligger ca 2 m från mamma. Mamma går fram för att inspektera och jag står ca 4-5 m bort. Då hör jag ett högt vrån och vänder mig om. Där står en stor brunbjörn på bakbenen och tänker attackera mig. Eftersom jag blev överrumplad och rädd så föll jag bakåt i snön och när björnen kastar sig över mig så lyckas jag på något vis sparka den på strupen så den chockas lite och får svårt att andas. Nu är både jag och björnen adrenalinpumpade, jag ser min chans och rullar undan. Mamma skriker åt mig att strypa björnen (Ja jag vet inte varför...) så jag hoppar upp på ryggen på den och saxar den med benen runt halsen och håller för ögonen på den med händerna och stryper den långsamt tills den svimmar. Jag och mamma springer där ifrån så snabbt vi bara kan och tar med oss hela gruppen med skidåkare.

Jag vet inte riktigt vad drömmen betyder, men om jag ska tolka den efter känslor och magkänsla så tror jag att det betyder att jag övervinner något hinder eller liknande som stått i vägen för mig, något stort. Jag ska höra om någon vill tolka den åt mig...

Nej, kasta leksaker i sopsäck var det ja...

Mata ne, pray for Japan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0