Min måndag...

Min måndag började dåligt... Först vaknade jag ur en dröm som var helt underbar! Jag ville verkligen inte vakna. Men var tvungen, ringa dagis och säga att Tindra kommer, klä på mig, gå ut... På vägen hem sen small det till i nacken, en strålande smärta från nacken ner till vänstra skulderbladet. Det vart värre och värre... Pratade med Ken i Tokyo som inte hade fått tag i någon mat idag heller... Hade bara hittat öl och det som störde honom mest var nog att det var dyr öl.. hehe. Men jag kände mig mycket dålig som just då satt och hade ätit lunch och tog lite godis till efterrätt.....
Sen skulle jag på arbetsintervju. På vägen passade jag på att hämta ut ett paket som fick mig att hoppa, skutta och skratta som en galen mentalpatient.. Folk kollade konstigt på mig... hehehe! Höll på att halka x antal gånger på väg till intervjun.
Var tidig så jag stod i en vattenpöl och tittade på ett stort fartyg i solen... Filosofiskt....
Kom fram, lite för tidigt, väntade och lyssnade på personalens "skvaller" och pillade på mitt paket...

Det var nog ungefär efter ett jag hämtat paketet som dagen blev till det bättre! Jag fick jobbet, ett sommarjobb som servitris på restaurang Havspiren! Ska börja med provanställning och "lära mig yrket" och känna på om det är något för mig först och sen jobba heltid i 3 månader! Skuttade hem och ringde "S" på vägen,  som inte svarade... :( Och ringde alla andra och skuttade vidare! Hämtade Tindra på dagis och nästan hemma hittade jag en tjuga på marken!! WOHO! När vi kom hem ringde "S" upp! *Lycka* Jag gjorde mamma glad i Lanzarote oxå!

Sen gick det utför igen... Nacken gjorde mer och mer ont.... Tindra tjurade. Vi missade slöbussen och fick GÅ (Läs springa!) till Tindras gympa (och hinna ta in post och vattna blommor hos mamma innan oxå!) med ett svärd nedstucket i nacken och ryggen... Tog en halv citodon innan jag gick, men hade nog behövt en hel. På vägen hem köpte vi färdigmat på Ica och sallad för att göra en bönsallad! Det är så fruktansvärt gott och enkelt! Sprang in och "lånade" mammas värmedyna. Satt med den en stund efter maten, hjälpte väl sådär, kom ju inte åt nacken riktigt... Så när jag lagt Tindra tog jag ett varmt avslappnande bad med tända ljus och rökelser... Det hjälpte lite bättre! Nu är jag mjukare, knakar lite då och då och det släpper lite för varje gång det knakar. Kan vrida huvudet helt till höger nu och det kunde jag inte gör alls innan och fortfarande bara lite till vänster! *Sucsess!*

Jag ska sätta mig i soffan och glutta nyheter och annat roligt med värmedynan ett tag innan jag lägger mig... och se om jag har en glass kvar, för jag är sugen på en! Och jag förtjänar en!!!
Jag hade en och den var god! hehehehe! Nu är det the på gång, fast det är sent. Men Jasminte, grönt dessutom, är nästan lugnande! Jag har nästan helt slutat dricka svart the. Det är om jag dricker lös-the då för det har jag massa svart! Så det blir Naruto innan läggdags!

Ni vet Sanna Nielsen, låten.. I'm in love...? I'm in love! :)

Mata ne, ganbatte kudasai Japan!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0