Blandade känslor!

Jag är hungrig och ska snart äta lite frukost. Jag har kommit på att jag sparar pengar om jag äter frukost sent och struntar i lunchen! ^_^
Jag färgade håret igår.... Jag skulle ha den i 5 min istället för 10.. Men 12 min senare så "OH SHIT!!" så det vart jätte jätte svart!!!!!!!! Och jag fick färg i ansiktet som jag inte fick bort! Så nu är jag blåflammig i ansiktet.. Och röd efter försök att få bort det.... Sminkad på bilden för att täcka det blå! haha!
Sen fick jag virus på datorn! Men jag TROR att det är bort nu, att antiviruset fick kontroll på det. Jag hoppas det! Det kan komma tillbaka, men då får jag ta det då!

Just nu längtar jag till måndag! Ja jag längtar till en måndag! ;)

Fick samtal från jobbet, demo företaget, och jag ska dema Ballerinakakor i Rimbo den 25:e. Utklädd till en ballerina..... -___- haha! Fast det blir nog kul! Sen fick jag en riktig långdag, 9.00 - 20.00 på skärtorsdagen då jag ska vara en påskkyckling hela dagen! haha!

Jag försöker att inte tänka mycket på Japan. Men det är svårt när jag har vänner där som jag oroar mig för och när allt jag älskar kommer från Japan! Det är ett fantastiskt land, med en härlig kultur och det trevligaste (och knäppaste!) folk jag någonsin stött på i mitt liv! Det bara MÅSTE gå bra och trots att jag inte tror på någon gud så ber jag varje dag för att det ska gå bra för dom och att inga fler människor ska behöva sätt livet till!
Jag förundras de modiga arbetarna som arbetar med livet som insats i Fukushima reaktorn för att undvika en katastrof. Jag skänker de avlidna en tanke eller två om dagen, minst! Och jag väntar på att allt ska ta slut så jag kan anmäla mig som volontär och hjälpa till med NÅGOT!
Jag ångrar att jag inte hade modet till det 2004 efter tsunamin i Indiska oceanen. Nu vill jag inte ångra något!

Jag hoppas, ber och gör allt jag kan för att hjälpa, om det bara är att finnas som stöd online för mina vänner. Jag har sagt att Ken gärna får komma hit och bo med mig om han vill lämna Japan, vilket jag tycker att han ska göra, iaf tills allt lugnat sig och man vet säkert hur det kommer att gå. Men han vill inte, han kan inte fixa flygbiljett säger han. Men jag förstår att han inte vill lämna allt. Jag skulle känna mig som en fegis trots riskerna... Jag vet inte varför...

Jag tror på orden Kure sa en gång: Vill man något tillräckligt mycket så kommer det att ske. Och jag SKA se Kyoto och hälsa på mina vänner i Japan, så det MÅSTE finnas kvar! Därför måste det gå bra där!
GANBATTE!!

[Klickbar]

Nu åter till Sverige.... Innan jag börjar gråta igen.... haha! Jag har haft riktigt sjuka drömmar sista tiden, de flesta med negativ handling och positiv betydelse! De drömmar jag har fått tolkade visar bara på det bättre, att det kommer gå bra nu! Att min backe snart är slut!! Jag önskar och hoppas att det är så! Trots allt det som händer i Japan som gör mig hemskt ledsen och tynger mig så pass att jag får nackspärr, migrän och stressfinnar... Så är jag lycklig för det jag har här hemma! och ännu bättre blev det nu när jag får jobba lite!

Då gör det inte ens något ifall Versailles inte kommer till UppCon (pga katastrofen så är det förståeligt!) Inte ens när Tindra hällde ut hela sitt glas Oboy över min vita soffa, filtar, mattan och bordet blev jag arg! Jag som har varit riktigt lättretlig och min stackars skrutta har fått stå ut med mer än hon förtjänat, stackarn... *Gråter* Jag är en riktigt dålig mamma ibland....
Men hon får mer pussar och kramar än skäll! Och mer pussar och kramar bli det!!

Nej nu måste jag äta lite, och kolla på Naruto. Spännande nu när alla fillers ÄNTLIGEN är slut! Sen ska jag leta upp någon drama att se mellan avsnitten, för Naruto kommer ju bara en dag i veckan! ;) Och måndag, jag vill ha måndag nu!

Mata ne, you are always in my mind!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0